onsdag 13. april 2011

Lesehesten

Jeg er veldig glad i å lese bøker, og begynner å få en seriøs mengde da bokshopping også er en foretrukken hobby. Igjen er biblioteket mitt i ferd med å vokse seg ut av bokhyllene våre, mye takket være ivrig shopping (og lesing)! Den ene boka etter den andre har gått ned på høykant de siste ukene, blant annet

  • Ute av verden, Min kamp 2 og Min kamp 3 av Karl Ove Knausgård
  • Meg eier ingen av Åsa Linderborg
  • Boktyven av Markus Zusak
  • Isprinsessen, Tyskerungen og Fyrvokteren av Camilla Läckberg
  • Den urolige mannen av Henning Mankell
  • Tysteren av Jan-Erik Fjell
  • Dronningofferet av Hanne Vibeke Holst
  • På hjøret av bitter og søt av Jamie Ford
  • Kjære Anges av Håkan Nesser
Generelt kan jeg egentlig anbefale samtlige av bøkene! Særlig syns jeg at Knausgård tar seg opp, jeg likte egentlig Min kamp 1 sånn passe, men de to påfølgende blir bare bedre og bedre!

Camilla Läckberg skriver, etter min mening, fantastisk krim! Spennede bøker med troverdige personlighetsskildringer. Fyrvokteren har jeg slukt de siste 24 timene, og skuffelsen var stor når jeg på side 430 innser at det er siste sida...

Henning Mankells Den urolige mannen er engasjerende fra side 1, men taper seg litt på slutten. Likevel, dette er absolutt en god bok, og for oss trofaste Kurt Wallander- lesere er det litt vedmodig å ta farvell med antihelten. Heldigvis er det i underkant av to måneder til antihelten over alle antihelter, Harry Hole, er tilbake! Det gleder jeg meg til!!

At Jan-Erik Fjell er den neste Jo Nesbø er en stor overdrivelse, syns jeg. Boka Tysteren er en helt OK bok, men Fjell når ikke Nesbø til anklene! Verken når det gjelder plott eller karakterer! Handlinga tar for øvrig litt vel av etter min smak...

Hanne Vibeke Holst anbefales for alle som interesserer seg for politkk! Både Dronningofferet og Kongemordet er engasjerende, spennende og litt annerledes i forhold til mainstream krim/spenning.

Regner med at det dumper ned et par Lesehest-diplomer i posten etter dette ;)

Og for alle bokshoppere vil jeg anbefale capris.no! Godt utvalg, lave priser og gratis frakt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar